Flashlube, Valve saver aditiv za autogas, sprečava VSR

Autogas ili TNG je je sve zastupljeniji u našoj zemlji a vozni park se dosta obnovio sa automobilima novije generacije. Česta pitanja su koliko šteti motoru, više o tome možete pročitati u  čestim pitanjima o autogasu  a ovde ću objasniti  da li autogas šteti nekim tipovima motora  kao što su Zetec, Honda, Mazda, Ford (Fokus, Mondeo…) Saab, Tojota, Opel itd… Flashlube je tu da spreči pojavu Flashlub valvesaver fluidVSR-a  (Valve Seat Recession) na osetljivim motorima. Postoje i druge metode ali je ovo jedna od najzastupljenijih.

Svi savremeniji motori se prave da izvuku maksimum iz motora i maksimum profita za proizvodjača. Na žalost često se poteže za lošijim i jeftinijim materijalima i to skraćuje vek motora u nekim uslovima. Radom na benzinu u motoru se stvara odredjena temperatura sagorevanja a radom na plinu ona je nešto viša. Kod većine motora to ne predstavlja problem jer razlika u temperaturi nije velika. Nekim motorima to smeta i dolazi do pojava “ukopavanja” ventila u sedište ventila. Posledica toga je sve manji zazor i krace vreme hladjenja ventila. Zabluda je da se ventili hlade benzinom.

Hlade se donekle ali je za stvarno hladjenje potrebno da se temperatura odvede na glavu motora koja je velika masa i to se dogadja prilikom zatvaranja ventila i dodira sa glavom, to jest sedištem ventila. Smanjenjem zazora, skracuje se to vreme dodira i povećava habanje. U tom kontekstu je pitanje oko štetnosti rada na TNG donekle tačno ako se ne ugradi kako treba, ovo su prednosti rada na autogas.

  • tiši i mirniji rad motora
  • duži vek trajanja motora povećava se za oko 35%
  • potpuno sagorevanje smeše u cilindrima motora ne dovodi do gubitka goriva u izduvnim gasovima
  • veća trajnost ulja u motoru (duže vremena zadržava dobre osobine, jer se ne razgraduje sa benzinom)
  • udvostručuje se vek katalizatora i lambda sonde
  • čistiji izduvni gasovi
  • niži troškovi održavanja vozila, duži period izmene ulja i svjecica.

Ako sve uzmemo u obzir, zaključak je da auto konvertovan na autogas isplativa investicija  jer je definitivno gorivo budućnosti, uz relativno brz povratak uloženih sredstava zbog niže cene vožnje i održavanja. Jedan od proizvodača aditiva ili dodataka za vozila konvertovana na TNG je Flashlube Australijska firma koja ima veliko iskustvo sa vozilima pogonjenim na autogas.

Na  nažalost, pokazalo se da neki vlasnici ipak imaju razloga za zabrinutost, jer osim do sada poznatih negativnih strana ugradnje gasne instalacije kako što su neznatno smanjenje snage motora i povecanje potrošnje od oko 10%, kod nekih proizvodaca automobila ili  modela može doći do ozbiljnijeg oštećenja glave motora.

Moguce oštećenje auto gas može izazvati jer  za razliku od benzina ne sadrži u svom sastavu nijedan aditiv protiv trošenja ventila i ležišta ventila, koje postoje u benzinu. Auto gas kod sagorevanja u cilindru motora, stvara veću temperaturu prilikom sagorevanja što je dodatno opterećenje za vruće ventile i njihova ležišta. Manjak podmazivanja ventila plus visoka temperatura sagorvanja auto gasa, kod vozila Japanskih proizvodaca, često može rezultirati preuranjenim kvarom izduvnih ventila zbog opisanog problema trošenja sedišta ventila, koji nastaje zbog delovanja korozije i nagrizanja ležišta ventila. Proces nije trenutan i treba mu dosta vremena i kilometara da se pokaže problem ali je onda vec kasno, ventili su ošteceni. U slučaju takvog kvara glavu motora je potrebno  popraviti. Ukoliko se već kod ugradnje auto gasa  ovom problemu vodi računa uspešno je moguće eliminisati ga.

.

Valve saver aditivi sagorevanjem oslobadaju tzv. “termovodljive” anorganske spojeve koji su postojani na visokim temperaturama. Jedan od njih je  tzv. “sodium” koji se taloži na nalegajućim površinama ventila ispunjavajući mikro pore u površini metala te tako povećavaju rashladnu površinu a s druge strane smanjuju prelazni toplotni otpor na kontaktu dve površine (bolje provode toplotu sa ventila na sedište ventila). Usput obogaćuje smešu za neki procenat pa i time posredno smanjuje temperaturu sagorevanja.

Flashlube ulje za zaštitu ventila povećaće životni vek ventila i ležišta, smanjiti koroziju i nagrizanje kod “problematicnih” automobila, a uz već poznate i gore navedene prednosti kod ugradnje auto gasa produžice ukupan vek trajanja motora automobila.

 

 

Preuzeto sa sajta proizvodjača Flashlube iz Australije

LPG  – LIQUID PETROLEUM GAS and CNG – COMPRESSED NATURAL GAS

LPG is the low cost fuel of the future. It costs less to buy than petrol and reduces air pollution. LPG is a dry burning fuel and does not contain any wear reducing additives as petrol does. LPG enters the combustion chamber as a gas, has a far higher octane rating (112) and generates higher combustion temperatures adding extra stress to the hot and dry valves and valve seats. The lack of valve lubrication plus the higher combustion temperature of LPG often results in premature failure of exhaust valves due to a phenomenon known as Valve Seat Recession. Then the cylinder head will have to be repaired or replaced. Even hardened valves and valve seats are prone to fail due to corrosion and erosion when driving on LPG. Apart from gradual loss in power, increased fuel consumption and exhaust emission, the repair of a cylinder head is usually a major expenditure, this increases when a broken valve damages a piston or cylinder block.

But what are the hidden costs if a gas converted engine runs without a valve and valve seat lubricant? In a project surveying gas engine users and cylinder head reconditioners it was revealed that the time for valve and valve seat maintenance averaged 25% of the total maintenance and repair time was as high as 75% in some systems. Repair costs of up to AUDS$3,800 have been reported.

Research in USA has shown that even the best valve seats (Stellite) do not prevent valve seat recession when an engine runs on dry gas without a special high temperature valve and valve seat lubricant.

flashlube

How can you reduce the risk of premature cylinder head failure?

Use Flashlube Valve Saver Fluid, Australias No.1 selling Lead Replacement Additive.

With specially developed upper cylinder lubricants and cleaners most of the foregoing problems are reduced or eliminated. It cleans and controls valve seat deposits, resulting in better valve cooling through the valve seats and reduces exhaust valve overheating due to leakage of hot exhaust gases. The risk of valve sticking is reduced – also a major cause of valve and valve seat burning.

Flashlube Valve Saver Fluid is not an ordinary upper cylinder lubricant/cleaner. It is the first upper cylinder lubricant cleaner in Australia containing a lead substitute, greatly reducing valve seat recession and providing all the lubrication qualities of leaded petrol.

Flashlube Valve Saver Fluid will increase the life of valves and valve seats and reduce component corrosion. The powerful cleaning additives control upper cylinder deposits, reducing the risk of pre ignition caused by hot combustion chamber deposits. The lubricant will maintain the performance and durability of your engine.

Flashlube Valve Saver Fluid is applied to the LPG at a ratio of 1 to 1,000, via the patented and award winning Automatic Lubrication Kit. More than 170,000 Kits have been installed in LPG and Petrol engines across Australia. The flow is fully adjustable and easily observed in the sight glass. All fittings are silver soldered and made from brass and copper. It suits any car, 4WD or truck, is easy to install, fully automatic, and is maintenance free.

The Flashlube Lubrication System has a proven record in Australias toughest outback conditions and has saved motorists thousands of $$$ in unnecessary cylinder head repairs or replacements.

Flashlube Valve Saver Fluid offers excellent protection when using unleaded fuel utilising the very latest oil industry technology.